top of page

דברים שרואים מכאן לא רואים משם: תנו לנו לעזור לכם

שלום.

אנחנו שתי תלמידות שלומדות בחינוך העל-יסודי וגם אנחנו, כמו רוב תלמידי ישראל, עומדות לעבור במערכת החינוך 12 שנים שמהוות חלק משמעותי מאוד בפיתוח האישיות שלנו. כמו תלמידים, מורים, מנהלים והורים רבים, גם אנחנו מודעות שיש מקום לשינוי ושיפור במערכת החינוך - אם זה השכר הנמוך בצורה מגוחכת, שמונע מהרבה אנשים מוכשרים לפנות לעסוק בחינוך, או אם זה הלחץ שמגיע מכל מקום - מההורים, מהמנהלים, ממשרד החינוך עצמו וכן, גם מהתלמידים. יש הרבה בעיות, בזה אין ספק. אנחנו לא חושבות, או טוענות, שהמורים לא היו רוצים לפתור את כל הבעיות האלו ולהיות המורים הכי טובים שהם יכולים להיות - כי יש המון מורים שבאמת רוצים את כל אלה. אבל אחת הבעיות היא שהמורים פשוט לא יודעים איך המעשים שלהם נראים ומרגישים מהצד שלנו - התלמידים.

אנחנו לא רוצות להוות עוד בעיה, עוד ביקורת, עוד לחץ. אנחנו רוצות לעזור, לעזור לכם לעזור לנו. כי בסופו של דבר, למרות שאת כל המאמצים שאתם עושים - אתם עושים בשבילנו, איכשהו הקול שלנו נאבד שם בדרך. יש לנו מה לומר - יש לנו רעיונות, עצות לשיפור. יש לנו קול - אתם רק צריכים להקשיב לנו.

אף אחת מאיתנו לא למדה חינוך. מעולם לא היינו מורות - מעולם לא היינו בצד הזה של תהליך הלימוד. אנחנו לא יודעות יותר מכם, ואנחנו לא חושבות שאנחנו יודעות יותר מכם. אנחנו פשוט יודעות דברים שונים מכם. אנחנו אולי לא מומחיות בחינוך, אבל אנחנו כן הפרטנר שלכם בכיתה. ואנחנו כן יודעות איך זה מרגיש להיות בצד השני, של התלמיד. נכון שגם אתם הייתם תלמידים, אבל מאז חלף זמן - המורים השתנו, האמצעים השתנו, החומר השתנה, ומעל לכל - התלמידים השתנו. אנחנו לא יודעות איך זה להעביר שיעור, אבל אנחנו כן רוצות ויכולות להראות לכם איך זה לעבור אותו.

אז כמו שכבר כתבנו, אנחנו רוצות להשמיע את הקול שלנו ולהראות לכם את מערכת חינוך מנקודת המבט של התלמידים. אנחנו רוצות לעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר, לכן נשמח אם תספרו לנו מה אתם מעוניינים לשמוע, כדי שתוכלו להפיק את המרב ממה שאנחנו מספרות ומשקפות לכם בכתבות. אנחנו בטוחות שכבר חוויתם מקרים בהם לא ידעתם מה התלמיד מרגיש, או איך הוא חווה את הסיטואציה. אנחנו יכולות להראות לכם את התחושות שלנו, כתלמידות, במצבים כאלו. יכול להיות שכרגע זה נראה לכם קצת מוזר - אם כן, אתם לא לבד. כמעט כל מבוגר ששמע על המיזם הזה הופתע מהרעיון. ובסופו של דבר, ההפתעה הזאת קצת הפתיעה אותנו - איך זה לא קרה עד עכשיו? אנחנו נמצאים במערכת החינוך יחד, עובדים ולומדים בשיתוף פעולה. אנחנו חלק פעיל ממערכת החינוך. זה רק הגיוני שנהיה חלק מתהליכים של שינוי ושיפור המערכת, והתאמתה לעולם של היום ולתלמידים שלומדים כעת בבתי הספר. כל כך הרבה תלמידים עברו במערכת החינוך, ולכל כך הרבה מהם היה מה לומר. אז סוף סוף זה קורה - יש לנו קול. זו ההזדמנות שלנו להשתמש בו, וזו ההזדמנות שלכם להיעזר בו.

במהלך השנים היו שינויים ותיקונים רבים במערכת החינוך, אבל בסופו של דבר, הם לא הובילו לשיפור משמעותי ועדיין לא הגענו למצב האופטימלי.

הגיע הזמן לשינוי - אבל הפעם, בואו נעשה את זה יחד.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page